Assalamualaikum........

Loading...

Tuesday, March 12, 2013

Kenangan bersama kawan yang Paling Rapat...

Kenangan semasa kecil bersama teman-teman amat mengusik jiwaku.....teman sepermainan yang paling seronok bagiku.....hihihi...
Masa kecil, aku ada 9  orang teman yang rapat ketat-ketat..hihihi..Diaorang iailah Meknor, uji. kak na, kakLa, MekChik, Nazirah,Iza,Hanan,Fizah ... Memang kamceng giler! Petang-petang ada jer aktiviti kami...hihihi ..Paling seronok semasa mengaji Al-Quran bersama-sama...Aktiviti mengaji Al-Quran ini dibuat selepas kelik dari sekolah....Jam 3 petang, berduyunglah kami ke Musolla depan rumahku ..Sementara tunggu tok guru sampai naik basikal , aktiviti kami.....bergosip , menconteng dinding..main selambut....Kadang-kadang habis rajin, kemas Mussola....petik-petik bunga....:)..Bila tok guru sampai, mulalah takut...tok guru garang..siap dengan rotan lagi....tapi bagus,bila ajar mesti ingat...esok beralih ke surah baru pula.....Dalam pukul 4 petang, kelas mengaji habis....aktiviti masa ni, tengok cerita jepun kisah bola tampar...cerita meletup dulu ni....aksi `so maa sop`...memang best...bila petang , kalau main bola , aksi ni kami buatlah ..punyalah fanatik sangat222222222222222222222!!!!!!!!!!!!!Haa pukul 5 petang, aktiviti kami bermula...biasanya main selambut, dekcok, tun fatimah, ja jala itik, lompat tali,nnusuk, main jual ( semua daun-daun kayu, bunga2, pasir) menjadi bahan mainan.. hihihi..Selain tu main congkak, main poke( kalau berdiri tak cakap, teruklah kena belepoke kat belakang)...oiiii sakit kalau kena poke cara kasar...selain tu berlawanan kayuh basikal, berlari keliling padang.....tapi kami semua tak pernah bergaduh.....

Masa kecil juga , aku suka panjat pokok..pokok jambu air...hihihi....Petang-petang lepas habis main, aku kelik  rumah panjat pokok pula sambil makan buah jambu, aku baling ke bawah...Nasib ahhh sape kena...hihihi...Satu jer hobi bukan kesukaan aku ,,,,aku tak suka main anak patung...:)

Masa musim banjir lagi seronok....main perahu.....1 hari main makan semua dalam air....Selagi tak maghrib, Selagi tulah duk berendam sampai pucat kaki tangan...habislah kena bobel ke mamaku...hihihi...sukonyaaa bila diimbas kenangan dulu......Tu bila kelik kampung, tengok padang, pelbagai kenangan hadir saat masa kecil bersama teman-teman....


Bila ku hayati lagu ini,,,...hadir satu persatu memori aku bersama teman-teman.....

Akrab Persahabatan
Album :
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com

Sesegar hijau daunan
Begitulah kita diibaratkan
Tiada siapa yang bisa memisahkan kita
Antara kita semua

Seerat simpulan yang tidak terbuka
Seteguh langit tinggi menongkah dunia
Kita mengharung badai atas nama
Kasih insan bersaudara

Buang yang keruh ambil yang jernih
Dendam hasad dengki mestilah dijauhi
Marilah contohilah Rasullulah
Di dalam bersahabat
Ukhuwah dan mahabbah kita jalinkan
Bina keharmonian

Sesegar hijau daunan
Begitulah kita diibaratkan
Tiada siapa yang bisa memisahkan kita
Antara kita semua
Tidak Lupa juga kepada teman akrabku masa sekolah dulu iaitu Munirah , Radiah, Nurru Hanna dan NorFazila....ingatan bersamamu tidak pernah aku lupakan....
Masa matrikulasi di KPYP Bercham Ipoh...bilik C207 bersama Azliza, Ila, Asma, Erra,Haliza Awayati,Zulia,Nana....kenangan bersama kamu semua memang bestlah.....:)...

Khas lagu ini ku tuju buatmu semua bestfriendku....yang selalu bagiku semangat dan berkongsi suka duka bersama......




Kiroro – Best Friend ( JAPAN )
Mou daijoubu shinpai nai to nakisou na watashi no soba de
itsumo kawaranai egao de sasayaite kureta
mada mada mada yareru yo datte itsu demo kagayaiteru
toki ni wa isogisugite miushinau koto mo aru yo shikatanai
zutto mimamotte iru karatte egao de
itsumo no you ni dakishimeta
anata no egao ni nando tasukerareta darou
arigatou arigatou Best Friend
Konna ni takusan no shiawase kanjiru toki wa shunkan de
koko ni iru subete no nakama kara saikou no purezento
mada mada mada yareru yo datte itsu demo minna soba ni iru
kitto ima koko de yari togerareru koto sonna
koto mo chikara ni kawaru
zutto mimamotte iru karatte egao de
itsumo no you ni dakishimeta
minna no egao ni nando tasukerareta darou
arigatou arigatou Best Friend
Toki ni wa isogisugite miushinau koto mo aru yo shikatanai
zutto mimamotte iru karatte egao de
itsumo no you ni dakishimeta
anata no egao ni nando tasukerareta darou
arigatou arigatou Best Friend
Zutto zutto zutto Best Friend
 TERJEMAHAN
Saya tidak perlu khawatir lagi,
kamu akan selalu ada di sisiku saat aku menangis
kamu selalu tersenyum padaku
Aku bersyukur karena kamu selalu menyinariku
Hal-hal yang kita telah melewatkan berlalu begitu sepat
Wajah-wajah yang selalu memandang
Berpelukan selamanya
Senyum Anda telah membantu saya tanpa akhir waktu, kau tahu
Thank you thank you Best Friend
banyak kebahagiaan yang saya rasakan saat ini
Semua teman-teman yang saya miliki di sini, kalianlah hadiah terbaik
Aku bersyukur karena kalian selalu menjadi bahagian dari kami
Tentunya hal-hal yang saya capai di sini,
hal-hal terlalu beri aku kekuatan (perubahan ke kekuatan)
Wajah-wajah yang selalu memandang
Berpelukan selamanya
Semua senyum Anda telah membantu saya tanpa akhir waktu, kau tahu
Thank you thank you Best Friend
Hal-hal yang kita telah melewatkan berlalu begitu cepat
Wajah-wajah yang selalu memandang
Berpelukan selamanya
Senyum Anda telah membantu saya tanpa akhir waktu, kau tahu
Thank you thank you Best Friend
Selalu selalu selalu saya Best Friend


 


No comments: